PROCEDURĂ DE OBSERVARE A PREDĂRII ŞI ÎNVĂŢĂRII
SCOPUL PROCEDURII: de a defini modul şi mijloacele de realizare a activităţilor de asistenţă la oră de către cei investiţi cu această responsabilitate.
ARIA DE CUPRINDERE:
Procedura se aplică:
- Tuturor membrilor personalului didactic
RESPONSABILITĂŢI:
- şefii de catedră
- profesorii
- membrii C.E.A.C.
ETAPELE PROCEDURII:
1. Realizarea de catre seful de catedra la începutul fiecărui semestru a graficului de interasistente (vezi tabel 1) pe fiecare catedra si predarea acestuia Comisiei pentru evaluarea si asigurarea calitatii .
2. Efectuarea observării activităţilor la clasă. Se vor urmări:
- Verificarea documentelor de proiectare didactică
- Pregătirea pentru lecţie
- Evaluarea activităţii cadrului didactic pe parcursul activităţii
- Evaluarea activităţii elevului pe parcursul activităţii
- Lista de strategii şi materiale vizuale ajutătoare
3. Se verifică portofoliul profesorului, urmărindu-se existenţa documentelor precizate în lista primită la începutul anului şcolar
4. Se va completa fişa de observare a lecţiei, precizând punctele tari şi slabe, precum şi calificativul acordat cadrului didactic asistat
5. Observatorul lecţiei, va propune cadrului didactic asistat, atunci când este cazul, realizarea unui plan de îmbunătăţire a activităţii, cu termene clare de realizare.
5. Planurile de îmbunătăţire, împreună cu fişele de observare, vor fi introduse în portofoliul observatorului , nu înainte de a fi fotocopiate şi înmânate responsabilului acestei proceduri, membru al Comisiei pentru Asigurarea şi Evaluarea Calităţii.
6. Coordonatorul Comisiei pentru Asigurarea şi Evaluarea Calităţii va fi informat periodic despre implementarea prezentei proceduri de către responsabilul acesteia şi acesta, la rândul lui va include acest raport în raportul periodic pe care îl prezintă conducerii unităţii .
NOTĂ:
Conţinutul acestei proceduri va fi adus la cunoştinţa elevilor de către toţi profesorii diriginţi şi va fi afişat atât la avizierul secretariatului cât si al Comisiei pentru evaluarea si asigurarea calităţii
TABEL 1
GRAFICUL INTERASISTENTELOR
CATEDRA : ....................................................
Profesor
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|